Vilgot 2/3
2011-03-02 / 17:46:39 / Allmänt

Blev ridning med Vilgot, tänkte det skulle gå superbra för vi skulle hoppa studs, men det blev tvärtom.. Framridningen var super, slalom och volter, ponnyn bytte fint galopp i slalomen precis som han blev tillsagt, superfin var han ! :D
Sen skulle vi hoppa studsen då, som var kryss på kanske 40cm bara (?) Ett stopp på första hindret, jag drev inte på han sådär bra, men kännde ändå som om han var lite tittig, så vi tog om det igen. Och då hoppar han 1an, stannar på 2an .. Bara tramsade, och var tittig o sånt, så jag blev lite sur och sa till han på skarpen. Men det hjälpte inte tydligen, Vilgot ville bara inte idag.. :( Så vi rider mot studsen igen, hoppar 1an, sen 2an - mot 3an och stopp igen, o jag ramlade av. :/ Upp igen, Liselott (ridläraren) tog ner ena bommen på kryssen, ändå stannade han på 1an, men jag drev på han så att han kom över ändå.

Tillslut fick alla bommar ligga på marken så vi kom över ordentligt, känns inte så kul när det gick så bra förra gången, blev lite besviken på hur det blev.. Han kan ju, det har han bevisat för mig, vi hoppade ju en bana förförra gången på 60-70cm.
Men vi laddar om till nästa gång, om 2 veckor och hoppas på en bättre hoppning ! :) Teorilektion nästa gång, aja :)


men han är ju så söt att man bara inte kan bli sur på han ändå, lilla Vilgot. ♥




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?