Hjälm eller inte?
2011-03-11 / 21:10:30 / Allmänt

Ja, vissa vill ju ha lite "finare" bilder på sig och sin häst, när man rider barbacka och håret flyger bakom en och då tänker vissa kanske att det blir finare bilder utan hjälm då. Varför undrar jag då? Det är inte de att jag har något emot dom som rider utan hjälm för att ta lite snyggare bilder, men. Om man då säger att det blir finare bilder utan att rida med hjälm, då menar man ju att hjälmen skulle förstöra det fina i bilden. Så som jag uppfattar det.


sommarbild på mig och Jojje, '10.



Jo, det jag vill få sagt är då; Om man är då på ex en tävling, så fotar en kompis en superfin bild på sig och sin häst. Klart man gillar den bilden då. Jah tror knappas att man tänker "denna bilden skulle varit finare utan hjälm." Nej så tänker man ju inte. Men det är nog mest för att man då även har sadel. Så varför tycker man att bilder med hjälm är fula när man ex rider barbacka? (om ni förstår hur jag menar.) För varför skulle det vara fult just då att ha hjälm när man annars inte tycker så?


ännu en sommarbild på Jojje, '10.



Visst, jag kan tycka vissa bilder kan vara snyggare utan hjälm, men aldrig så att jag skulle tycka dom hade varit fula bara för att ryttaren har en hjälm på huvet. För det är inte fult att rida med hjälm what so ever, enligt mig. Det är ju ändå en säkerhet att rida med hjälm än att inte ha hjälm på huvet.
Detta är ju då min åsikt om detta, ni får ju såklart rida hur ni vill :)

Vad tycker ni om detta med hjälm eller inte?

 


♥ SKRIVET AV Anonym

http://hastryttaren.blogg.se



Va med och tävla om ett par Roeck-grip sommar från Roeckl!!! http://hastryttaren.blogg.se/2011/march/bloggtavling-vinn-ett-par-roeck-grip-sommar-f.html#comment

DATUM: 2011-03-11 | TID: 21:56:19
♥ SKRIVET AV Carolina

haha, nedersta bilden var sötast :')

DATUM: 2011-03-11 | TID: 22:10:50
BLOGG/HEMSIDA: http://asslatjejerna.blogg.se/



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?