Happy Hugo 16/3
2011-03-16 / 18:36:04 /

Idag hade vi hoppning, hoppade en serie på medellinjen, som började med tre bommar, ett räcke, två bommar och en oxer, och Hugo gick som en prins! :D
Vi började uppvärmingen med att öka och minska traven, och se hur snabbt hästarna lyssnade och Hugo lyssnade super bra. Sen övade vi på halter, som skulle göras mellan hinderna och bommarna, om ni förstår. Det gjorde vi från skritt-halt-skritt. Sen fortsatte vi samma övning men i trav-skritt-trav, super duktig va han! Sen i galoppen övade vi volter, både snäva och större volter, och i slutet blev han lite för pigg och då blev han också lite stark, men det funkar bra ändå för han lyssnar så bra.


slänger in en söt mobilbild. Jag vill ha en fotograf nu som kan fota oss om onsdagarna!

Sen började vi då hoppa serien, redan från början gick det super, han blev inte för stark heller, och det är ett stort plus. Avståndet var helt perfekt också, blev riktigt bra och jag är super nöjd med dagens ridpass, nästa gång har vi dressyr och då väntar Hugo på mig, kanske tar inspänningarna så att han går iform. Skämt osido, får se hur jag gör ;)


♥ SKRIVET AV Fredrika :)

Vill du fortfarande ha hjälp med design? För jag har tid imorgon, om du vill skicka bilder och berätta lite hur du vill ha den och så? :)

DATUM: 2011-03-16 | TID: 21:53:57
BLOGG/HEMSIDA: http://ponnysmurfarna.blogg.se/
♥ SKRIVET AV Louise

kul att hoppa. :)

DATUM: 2011-03-17 | TID: 11:07:53
BLOGG/HEMSIDA: http://wizy.blogg.se/
♥ SKRIVET AV L&E - Tävlingsryttarnaa - Från botten till toppen!

Fin blogg :) Kika gärna in hos oss och kommentera när du besökt oss :)

DATUM: 2011-03-17 | TID: 11:44:53
BLOGG/HEMSIDA: http://tavlingsryttarnaa.blogg.se/



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?