Tävling- satsa eller inte?
2011-02-23 / 19:16:10 / Allmänt

Ja, när det kommer till tävlingar innom ridningen, (då syftar jag mest på hoppningen) är det nästan som om vissa ryttare rider för blotta livet. Att dom rider lugnt i grunden, men sen när omhoppningen kommer rider dom på som bara den, visst man kan rida som en galning men ändå tänka på sin häst, men dom ryttare jag ser på tävlingar, mest lokala LD, LC och LB rider omhoppning för livet!

För dom ryttarna är vinna allt, min tanke om hopptävlingar är att rida för att det är kul. När jag anmäler mig till en tävling gör jag det för att jag tycker det är roligt, visst satsar jag, men inte för blotta livet.

tävling i somras med Jojje, b-ponny.

Visst, jag har inte varit ute på hundra lokala tävlingar, snarare tvärtom. Men det gör ingen skillnad, du ska tävla för att du tycker det är roligt, och tänk på att hästen oxå ska ha kul. Det viktigaste är inte att vinna hela tiden, inte för mig iaf. Jag kan erkänna att det inte är kul att komma tomhänt hem från en tävling, men - jag rider hellre en bra och fin runda och är felfri utan placering än att satsar på vinst och får någon vägran och förstör något som kunde blivit en bra runda.  

Detta är mina åsikter, ni får tycka hur ni vill och jag pekar inte ut någon




♥ SKRIVET AV Fredrika :)

Kloka ord, håller helt klar med dig! :)

DATUM: 2011-02-23 | TID: 20:28:00
BLOGG/HEMSIDA: http://ponnysmurfarna.blogg.se/



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?