Horse flachback's - Baroness E
2011-02-27 / 22:15:00 / Horse flachback's

Baroness E
1997-2008
imp. Tyskland
mörkbrun, D-ponny sto.

Detta var min allra första favorithäst på ridskolan, VKRK. Redan från första gången jag såg denna ponnyn, visste jag att hon var helt fantastisk, helt underbar. Jag blev "skötare" på henne under 2007 kanske (?) kommer inte riktigt ihåg, men då var man bara skötare genom att ta hand om hästen, dvs borsta den, putsa sadel och träns och visitera hästen några dagar i veckan. Så det gjorde jag, under småloven, som sportlov, påsklov och sånt, var jag nästan varje dag i stallet, bara för att va med henne.





Men loven tog ju klart slut, så det fick blev helgen för mig del och sköta hand om henne.
Då hade jag aldrig ens suttit på den ponnyn, ändå hade jag en så stor kärlek till henne, jag bara visste hon var underbar, med eller utan ryttare på ryggen. Och jag väntade tåligt, till den dag jag skulle kunna läsa i ridpärmen "Emma Berg - Baroness" Men den dagen kom aldrig.. För hon fick en skada i ett ben.




Jag väntade ännu tåligare på att min älsklingsponny i stallet skulle bli frisk från sin benskada, men det blev hon aldrig. Hon blev aldrig frisk, så jag fick aldrig rida henne- tyvärr nog. Men jag har kollat gamla resultat på VKRK's hemsida, och hon är placerad i nästan varje tävling hon var med i. Så jag kan tänka mig att hon var helt fantastisk uppe på hästryggen.
Sen kom dagen, då jag fick reda på att hon blivit avlivad. Jag kunde bara inte tro det, den enda ponny jag älskat av hela mitt hjärta bara var borta föralltid.. Jag grät i evigheter,  det var nog det värsta jag varit med om.. det var hemskt! :'(



Jag forstod ju att det var för hennes bästa, hennes ben höll inte, då är det klart bättre att låta dom få somna in. Hon var verkligen världens snällaste ponny, gjorde aldrig något dumt, iaf inte mot mig.
Jag glömmer dig aldrig, min älskade Baroness. ♥ r.i.p. my angel. Du är, och kommer alltid förbli min.


♥ SKRIVET AV Maja Frank

Awww R.i.p

DATUM: 2011-03-01 | TID: 09:50:29
BLOGG/HEMSIDA: http://majafrank.blogg.se/



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?