Det spelar ingen roll.
2011-02-24 / 14:38:52 / Allmänt

Hästsporten är nog den sport man kan bli så sjukt bortskämd så det finns inte! All dyr utrustning som finns och man vill bara ha mer hela tiden.
Då tänker jag mest på dom ryttare som redan har allt det nya & dyra som finns, men sen när nyare saker kommer måste dom ha det med. Säger vem? Bara för att man har en GPA hjälm ist för någon från hööks gör inte det att man rider bättre, man rider inte bättre för att man har ett par stövlar som kostar nästan 8000 kr betyder inte det att man vinner över dom som inte har allt detta dyra "skitet"

Visst, alla vill ju klart se fina ut och det är ju inget fel på det. De jag menar är att det spelar ingen roll om man har dyr utrustning eller inte, för det viktigaste är ju faktiskt att man har något. Jag menar- det kan komma in en ryttare som har på sig en skitdyr outfit på en tävling och tävlar mot någon med "vanlig" utrustning som är billigare. Man kan ändå vinna, med eller utan dyra saker.

Jag menar dock inte att det är något fel på att ha en GPA hjälm, för det är hur snyggt som helst! Menar mer till alla dom ryttare som bara vill ha, och ha och ha ännu mer. Jag hade verkligen inte tackat nej till sånt, men egentligen behöver man inte det.
Vill jag ha något av ett dyrare märke, så sparar jag till det själv. Ja, så det jag vill få ut av allt detta är; man rider inte bättre bara för att utrustningen är dyrare.




♥ SKRIVET AV Julia G

Jag tycker precis samma som du, jag blir så trött när man snurrar runt på bloggar, så bara ser man en massa outfits, liksom okey, ett fint schabrak och en fin tröja, men det har gått alldeles överstyr, jag och min mamma pratade om hur ridsporten var förr, och jag tyckte att det lät jättebra, utan allt det där modet....

DATUM: 2011-02-24 | TID: 22:37:07



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?